Referanser:

Lørenskog Kommune

Kunde siden: 2006

Hvor: hjemmetjenesten 

 

Som ansvarlig for oppfølging av bilene har CarAdmin gitt meg en ny hverdag.

Jeg har til en hver tid full oversikt over hvem som har tatt ut bilene.

 

...jeg anbefaler alle som er i samme situasjon som meg - et godt verktøy som Car Admin...

Hilde Haraldsen Hjemmetjenesten i Lørenskog kommune.  

 

Våre kundesegmenter: 

Vi har kunder innen følgende segmenter:

  • Hjemmebasert  tjeneste 
  • Kommunal administrasjon
  • Offshore enginering
  • Energi
  • Byggmestre
  • og mange flere.

 

Konkrete referanser oppgis på forespørsel

 

{showhide template="h3, etctest" title=" Trykk for mer... " mousetitleistitle=true link=false closeonclick=true}Som ansvarlig for oppfølging av bilene har CarAdmin gitt meg en ny hverdag.

Jeg har til en hver tid full oversikt over hvem som har tatt ut bilene.

  • Hvor mye de har kjørt
  • Hvilken forfatning bilene er i.
  • Ser når bilene er tatt ut og levert inn.
  • Vet at vi har sikkerhet rundt nøklene.

De ansatte virker mer bevisst på å melde fra om skader osv, det kan se ut som om det har hatt en preventiv virkning, da det i prosjektperioden ikke kom skademeldinger som skyldes våre ansatte, til tross for vinterføre.

Hva er du mest fornøyd med?

  • Den gode oversikten jeg har fått
  • Sikkerheten rundt nøklene
  • At systemet er tidsbesparende
  • At det har gjort ansatte mer bevisst på bilbruken.
  • God dokumentasjon når vi skal vurdere hvilke biler som skal selges

 

...jeg anbefaler alle som er i samme situasjon som meg - et godt verktøy som Car Admin...

Hilde Haraldsen Hjemmetjenesten i Lørenskog kommune.  

{/showhide}  

Stikkord: Skadeoppfølging / biladministrasjon

Bjerke bydel, Oslo kommune

Kunde siden: 2011

Hvor: Hjemmetjenesten 

{showhide template="h3, etctest" title=" Trykk for mer... " mousetitleistitle=true link=false closeonclick=true}

Ansatte i Hjemmetjenesten i det ganske land er viktige personer i mange hjelpetrengendes liv. Det er de også i Bjerke bydel. Ansatte er avhengig av bil for å komme fra bruker til bruker.

Bydel Bjerke var plaget av mange skader på bilene. Noe kan forklares ut fra et hektisk trafikkbilde, men langt fra alt. Og som vi alle vet, bilskader er dyrt.

- Blant annet tror vi det var manglende ansvarsfølelse for bilene som gjorde at skadestatistikken så ut som den gjorde, sier Fred Belseth, bilansvarlig i hjemmetjenesten i Bydel Bjerke.

Bydelen var ikke alene om dette. Mange kommuner kan fortelle om høy skadefrekvens på bilparken, og særlig i hjemmetjenesten. En ting er skadene, en annen at de ikke rapporteres. Det samme med feil som oppstår. Av og til går bilene lenge med skader, som forverres, og ikke minst fordyres.

Bydel Bjerke begynte å bruke CarAdmin våren 2011. Det har blitt et viktig verktøy i arbeidet med å redusere skader. Alle skader rapporteres umiddelbart, og bilansvarlig har til enhver tid god oversikt. Stikkprøver viser at sjåførene faktisk følger opp.

- Jeg sjekker jevnlig den elektroniske tilstandsrapporten opp mot bilene nede i garasjen. Det viser seg at det stemmer veldig godt, sier Belseth.

Dermed er sjåførene mer oppmerksomme. Det nytter ikke å skjule at man har rygget inn i et gjerde eller tilsvarende, det vil bli oppdaget når neste bruker rapporterer skaden.

- CarAdmin har gitt oss et godt system for å redusere skadefrekvensen på bilene, samtidig får vi bedre kontroll på kjørte km, parkeringsbøter, servicer og vedlikehold, avslutter Belseth.

{/showhide}

Stikkord: Kontroll og oversikt

Horten kommune

Kunde siden: 2011

Hvor: Hjemmetjenesten og Teknisk Etat 

{showhide template="h3, etctest" title=" Trykk for mer... " mousetitleistitle=true link=false closeonclick=true}Horten kommune er på mange måter en klassisk bilpool-kunde. Kommunen ønsket seg mer kontroll over bilparken, hvem som kjørte bilene til enhver tid, og ikke minst hvor nøklene var. Det kunne synes umulig å spore opp hvem som sist hadde nøkkelen til en bestemt bil. Og noen ganger haster det med å komme seg på veien.

Våren 2011 fikk hjemmetjenesten LeasePlan Bilpool. Alle sjåfører i hjemmetjenesten bruker systemet for å få tilgang til bil. Ved hver tur tas nøkkelen ut, og leveres inn igjen i skapet etterpå. Kilometerstand og eventuelle skader rapporteres inn i systemet. Samtlige nøkler er dermed enten i nøkkelskapet eller i tenningslåsen.

- Endelig har vi et verktøy som viser hvem som bruker de ulike bilene i kommunen, sier bilansvarlig i hjemmetjenesten, Yvonne Nilsen – Vi vet alltid hvor mange biler som er ute i kommunen.

I Teknisk etat i Horten sitter det en bilansvarlig som automatisk varsles av systemet når en bil skal på service, eller trenger andre former for reparasjoner og vedlikehold.

- Det er nesten "skummelt" oversiktlig, sier Trond Erik Næss.

{/showhide} 

 

Som ansvarlig for oppfølging av bilene har CarAdmin gitt meg en ny hverdag.
Jeg har full oversikt til en hver tid hvem som har tatt ut bilene.
Go to top
JSN Boot template designed by JoomlaShine.com